Saudara Kita memerlukan perhatian:
ZIARAH PRIHATIN KE RUMAH
EN. ADAM LEE ABDULLAH


Tarikh Ziarah: 18/10/09 (Ahad)
Jam: 6 – 7 petang

En. Adam Lee Abdullah merupakan seorang bapa tunggal yang bekerja sebagai peniaga buah-buahan di pasar malam sekitar Alor Setar. Beliau memeluk Islam sekitar tahun 2005 bersama 2 orang anak beliau. Nurhidayah yang akan menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia tahun 2009, bersekolah di SMK Arau dan Mohd Fitri 15 tahun seorang pelajar tercicir, kini bekerja membantu bapanya berniaga.

Isteri beliau tidak ikut serta memeluk Islam dan ini telah menyebabkan mereka berpisah. Kini mereka sekeluarga menyewa di sebuah rumah kampung  di Titi Besi, Arau dengan kadar sewa RM150 sebulan tidak termasuk bil air dan elektrik. Beliau memaklumkan bahawa Jabatan Kebajikan Masyarakat ada memberi bantuan sebanyak RM100 sebulan untuk setiap orang anaknya. Satu-satunya kenderaan yang beliau miliki  adalah sebuah motorsikal EX5 yang digunakan untuk mengangkut buahan ke destinasi perniagaan setiap hari bersama anak lelakinya.


En. Adam Lee (tengah) begitu cekal mengharungi hidup dengan keteguhan iman biarpun diuji
dengan kehidupan yang serba kekurangan

Satu kunjungan pimpinan ABIM Negeri  telah dibuat oleh Sdr. Zamri, Sdr. Asri dan isteri, Pn. Siti Hajar. Turut serta adalah Ketua Helwa, Pn. Siti Haryani bagi melihat sendiri keadaan keluarga ini di samping menghulurkan sedikit bantuan bagi mengurangkan beban.

En. Adam bagaimanapun ada memberitahu bahawa beliau bukan mahu meminta-minta belas ehsan orang ramai. Tetapi atas rasa simpati, terpanggil untuk ABIM mewar-warkan perkara ini sebagai masalah umat yang perlu ditangani bersama.

Pihak kami turut mengalukan-alukan sumbangan anda yang prihatin. Sumbangan kewangan boleh disalurkan melalui akaun yang tertera di sebelah, dan elok sekiranya dimaklumkan kepada sekretariat jika anda ada membuat sumbangan untuk memudahkan rujukan.

1 ulasan:

SITI HAJAR BT ABDULLAH berkata...

Tahniah, harap banyak lagi usaha sebegini

Catat Ulasan