Majlis Eidul Fitri WADAH-ABIM Perlis



Rabu, 18 Syawal 30h/4 Oktober 09 @ PKK WADAH-ABIM Perlis

Sekitar 50 orang daripada kalangan senior2 WADAH dan sahabat2 ABIM telah menghadiri majlis ini. Turut serta juga adalah dari kalangan keluarga dan kenalan, yang hadir bagi sama2 memeriahkannya. Pelbagai juadah disediakan disamping buah tangan raya yang dibawa masing2 dari rumah.



Sejurus selepas solat maghrib berjamaah, satu sesi tazkirah telah disampaikan oleh Sdr. Yusaiman Yusoff selaku Timbalan Pengerusi WADAH Negeri. Beliau memperkatakan soal pentingnya untuk jemaah ini terus istiqamah dalam tuntutan dan tanggungjawabnya sebagai muslim apatah lagi sebagai gerakan dakwah. Beliau merujuk kepada sikap umat Islam yang kembali dengan watak yang berbeza semasa Syawal berbanding Ramadhan yang lalu.

Dr. Mohd. Arshad pula selaku Pengerusi WADAH, menekankan peri pentingnya kedudukan solat berjemaah di masjid. Beliau mengingatkan hadirin dengan ancaman yang pernah Rasulullah SAW keluarkan untuk membakar rumah mereka yang tidak ke masjid untuk solat secara berjamaah. Begitu besar kemarahan baginda SAW yang sering kita pandang kecil khususnya kepada pendukung gerakan dakwah seperti WADAH dan ABIM ini.



...khusyuk mengikuti tazkirah



...kaum ibu serta anak-anak turut bersama memeriahkan majlis





Sdr. Najid menyampaikan ucapan eidul fitri mewakili ABIM

Akhir majlis, kesempatan turut diberikan kepada wakil ABIM dan WADAH untuk memberikan sedikit ucapan sempena Eidul Fitri kepada semua yang hadir.

0 ulasan:

Catat Ulasan