MUKTAMAR SANAWI ABIM PUSAT KE 38

Alhamdulillah, ABIM Perlis telah menghantar 6 orang perwakilan pada Muktamar Pusat kali ke 38 ini. Majlis berlangsung selama 2 hari setengah bermula 31 Julai hingga 2 Ogos bertempat di Masjid Shah Alam, UNISEL dan SAMTAJJ Shah Alam.

Seminar sesi petang

Prof. Razali Nawawi - dekan fakulti UNISEL kampus Shah Alam

Mengupas isu -YB Kamaruddin Jaafar menggantikan YB Salahuddin Ayub. YB Razali - Timb.Ketua Pemuda UMNO tidak hadir.

Muktamar -Perbahasan ucapan dasar presiden




JOM Masjid ! Siri ke 3


Sabtu - 20 Julai 09
Masjid As-Syakirin, Mata Ayer sekali lagi menjadi tuan rumah program ini dan juga kali kedua seumpamanya sejak 6 bulan yang lalu. Tema yang sama digunakan, iaitu Keluarga bahagia, Masyarakat Sejahtera dan Komuniti Ceria. Merupakan anjuran bersama oleh berberapa agensi kerajaan, ABIM Perlis dan JK Masjid yang bertujuan mengimarahkan masjid dengan kegiatan ilmu, melahirkan kepimpinan belia Islam dan juga menganjurkan tautan ukhuwah untuk segenap lapisan masyarakat.

Sahabat2 dari Pusat Serenti Bukit Chabang menjayakan gotong royong bersihkan kawasan masjid

sukaneka...

FORUM IMAN - Panelis: Sdr Yusaiman Yusoff ( Timb.Pengerusi WADAH Perlis), AlFadhil Ustaz Fathul Bari ( Penasihat Agama IJN) dan YDP ABIM, Sdr Najid selaku moderator.

Majlis penyampaian hadiah sukaneka. Adik2 ni tunggu sampai habis Forum!


Program ini memberi tambahan pengalaman baru kepada aktivis dalam melaksanakan program kemasyarakatan. InsyaAllah, program pengimarahan masjid akan terus disyiarkan dari masa ke semasa.
Sekali lagi ribuan terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan kepada –
LPPKN Malaysia, Jabatan Belia Sukan Perlis, Jabatan Mufti, JAIPs, AADK, JK Masjid AsSyakirin dan muslimin juga muslimat yang sama-sama menjayakan program ini secara langsung dan tidak langsung.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum,
Tahniah Zamri dan sahabat2 ABIM Perlis atas kerja kuat. Semoga diberkati Allah jua.

Yus
mantan YDP

Catat Ulasan