MESYUARAT AGUNG KBI KAWASAN NEGERI PERLIS
Antara sahabat-sahabat koperasi yang hadir
Kangar -5 April.

Mesyuarat Agung Kawasan telah selamat berlangsung. Majlis diadakan di Bilik Mesyuarat Jabatan Belia dan Sukan Negeri ; dirasmikan oleh Sdr. Nor Mokhles Sahid selaku Setiausaha KBI Pusat. Beliau dibantu wakil KBI Pusat, Sdr. Baharuddin membentangkan laporan dan prestasi KBI diperingkat negeri dan pusat. Perkembangan terbaru KBI mempromosikan produk Skim Pelaburan Emas yang semakin popular mutakhir ini dikalangan masyarakat Islam dan bukan Islam. Memandangkan ekonomi dunia sedang dilanda ketidaktentuan, KBI memfokuskan untuk lebih agresif mengajak ahli-ahli khususnya menyertai skim takaful dan pasaran emas yang kurang risiko ini. Walaupun begitu produk-produk turut tidak ketinggalan dipasarkan sekurang-kurangnya disedari oleh ahli.

Dalam masa terdekat juga KBI merancang untuk mewujudkan agen-agen takaful di setiap negeri yang akan dilaksanakan secara online tanpa memerlukan banyak kos operasi. Sdr. Najid Omar yang juga pengerusi KBI Negeri mengambil perhatian cadangan tersebut bagi membantu ABIM Negeri menjana kewangan. Sekretariat negeri boleh mengambil peranan tersebut di premis yang sedia ada. Semoga ianya dapat direalisasikan dengan kadar segera, Insya Allah.

- Terkini masyarakat Yahudi adalah yang teramai menyertai pasaran emas ini kerana menyedari ianya adalah produk kewangan yang paling stabil sejak zaman Rasulullah SAW lagi. Walaupun merekalah yang mencipta pelbagai isme-isme pemikiran baik politik dan ekonomi dunia, hakikatnya mereka mengakui kestabilan ekonomi Islam, hatta Al-Quran & Sunnah itu sendiri!

0 ulasan:

Catat Ulasan