Salam Maulidur Rasul 1430H

Baginda telah meninggalkan kita dari jasadnya yang mulia, tetapi sejarah perjuangan sentiasa segar dan membara. Selaku dai'e dan pengggerak usaha-usaha dakwah, meneruskan perjuangan baginda pada ketika zaman kebejatan hampir tiba ke kemuncaknya bukanlah sesuatu yang mudah dan enteng dipandang.

Beranggapan kita berhadapan situasi sukar sebenarnya tidak adil kerana setiap zaman sudah ditentukan ranjau-ranjau perjuangannya. Kesukaran dan ujian yang diterima oleh baginda Rasulullah jauh lebih perit untuk diceritakan, cuma bagi kita kenangan sentiasa kembali diwar-warkan agar kita tidak sesekali lupa. Mehnah dan tribulasi yang didepani baginda dan juga para sahabat bukan sebarang mahkluk yang mampu menghadapi apatah lagi untuk bertahan!

Hari ini, perjuangan baginda akan kita teruskan dengan doa dan iltizam semoga Allah SWT memberi kekuatan aqidah, iman dan akhlak berterusan sehingga tiba masanya untuk kita kembali ke pangkuanNya. Strategi dan perancangan yang ampuh lagi tersusun wajar dipertingkatkan. Uslub perlu bersesuaian.

Memang, perjuangan ini adalah jalan para mujahid dan muttaqin berserta dengannya adalah harga yang cukup tinggi untuk dibayar!

0 ulasan:

Catat Ulasan